Search Engine Submission - AddMe Selamat Datang ke Blog Derick Lew: Apa itu Ebay ?? Apa itu Paypal ??

Click Here Friends

Sunday, June 27, 2010

Apa itu Ebay ?? Apa itu Paypal ??

Sebelum ebay atau paypal kenal kita, kita mestilah kena kenal mereka dahulu sebelum membuat perniagaan internet online..


Apa itu Ebay ?
Ebay adalah sebagai orang tengah di antara penjual dan pembeli yang perlu membuka akaun untuk transaksi jual beli .
Ebay adalah merupakan pusat jual beli dan lelongan secara ONLINE yang sangat popular, macam-macam produk di jual didalam spt gelang tangan, pakaiaan, bag, kasut dan macam-macam lagi, segala urusniaga mengguna matawang USD, selepas buat pembelian dikehendaki buat bayaran dahulu dengan Paypal, selepas penjual menerima bayaran dari pembeli dan barang tersebut akan mengirimkan melalui Air Mail di pejabat pos sehingga barang itu sampai ke alamat penerima.
Setelah anda rigister, anda boleh menjual apa sahaja produk anda di Ebay tetapi Akaun Ebay dan Paypal Perlu Diverified sebelum boleh menjual barangan.


Apa itu Paypal ?
paypal adalah orang tengah di antara pembeli dan penjual yang perlu membuka akaun di paypal.
Paypal menerima pembayaran melalui kad kredit atau debit daripada akaun pembeli seperti akaun bank. kemudian paypal buat bayaran masuk ke akaun paypal pembeli dan duit dalam akaun itu boleh ditranfer masuk ke mana-mana bank malaysia .

Perniagaan internet dalam ebay ini adalah tidak sukar,yang penting adalah strategi jualan .sesiapa yang hendak mencuba tu boleh lah try dulu baru tahu bagaimana ebay berfungsi.

saya sendiri seller di ebay,telah tahu selok belok berniaga di ebay, pada masa akan datang saya akan memberikan tips-tips tentang ebay ni..

Harap berjumpa lagi..Tata






No comments:

Post a Comment